Werk jij met kinderen en krijg je ook steeds vaker vragen over de prikkelverwerking van kinderen en/of deze gerelateerd zijn aan problemen in het functioneren in het dagelijks leven? In deze 10-daagse cursus leer je hoe je de kennis die er bestaat over het brein, de zintuigen en prikkelverwerking kunt verwerken in je klinisch redeneren bij de behandeling van kinderen van 0 t/m 17 jaar. Je kunt na deze cursus je kennis van de sensorische informatieverwerking integreren in je vakinhoudelijke diagnostiek en op basis hiervan een behandelplan ontwerpen voor het kind met zijn hulpvraag op participatieniveau. Met behulp van het methodisch handelingsplan analyseer je de invloed van de zintuigen op de hulpvraag, interpreteer en betrek je de resultaten uit onderzoek in de ondersteuning en behandeling van het kind. Je werkt in dit proces intensief samen met ouder(s) en andere betrokkenen in het kindsysteem. en stemt de interventie af op het ontwikkelingsniveau van het kind.
Lees meer over: Anders Kijken naar Sensorische Informatieverwerking bij kinderen